©2019 by Relion.

Onko sinulla käytössäsi sähköinen taloushallinto vai osittain sähköinen taloushallinto?

Mieti hetki seuraavia väittämiä:

1. Hoidat laskutuksen ja laskujen vastaanoton sähköisesti? ✅

= myyntilaskut luodaan suoraan järjestelmässä, josta ne lähetetään eteenpäin sähköisesti verkkolaskuina, ja tieto myyntilaskuista siirtyy järjestelmässä suoraan kirjanpitoon.

= ostolaskut vastaanotetaan suoraan verkkolaskuina järjestelmään, ja sieltä ne siirtyvät automaattisesti maksuun ja suoraan kirjanpitoon ilman manuaalista työtä.

2. Voit antaa laskujen tarkastuksen jollekin muulle henkilölle yrityksessäsi tai automatisoida toistuvaislaskut? ✅

= säästät aikaa kun sinun ei tarvitse itse hyväksyä kaikkia laskuja ja esimerkiksi vuokrasopimukseen perustuvat toistuvaislaskut hyväksytään automaattisesti.

3. Tallennat luottokorttikuitit talteen mobiilisti heti kun saat esim. ravintolalaskun? ✅

= otat kuvan kuitista ja syötät haluamasi lisätiedot. Kuitin voi viedä automaattisesti matkalaskulle tai käsiteltäväksi kirjanpitoon. Säästän aikaa kun hukkuneita kuitteja ei tarvitse jälkikäteen etsiä.

4. Matkalaskut menevät suoraan kirjanpitoon? ✅

= Työntekijäsi voivat tehdä matkalaskuja suoraan järjestelmääsi, missä voit tarkastaa ja hyväksyä ne. Työntekijöiden ei tarvitse täytellä erillisiä matkalaskukaavakkeita, jotka sitten hyväksyt ja lähetät kirjanpitäjälle.

5. Kaikki kirjanpidon tiedot ovat käytössäsi milloin vain ja mistä vain? ✅

= Voit käydä katsomassa haluamasi kirjanpidon raportteja milloin vain vs. sinun pitää pyytää kirjanpitäjää ajamaan sinulle raportin, josta työstä sitten maksat erikseen.

6. Sinulla on käytössä reaaliaikainen kassavirtanäkymä? ✅

= Ohjelmisto yhdistää viimeiset tilitiedot sekä liiketoiminnan tapahtumat. Se muodostaa valmiit raportit, kokoaa tiedot raportointityökaluun omaa raportointia varten sekä esittää graafisena reaaliaikaisen kassavirtalaskelman.

7. Voit allekirjoittaa ja pyytää muita allekirjoittamaan sopimuksia ja pöytäkirjoja sähköisesti? ✅

= Säästät aikaa kun sinun ei tarvitse lähteä hakemaan allekirjoitusta yhtiökumppaniltasi tai asiakkaaltasi, vaan voit laittaa sopimuksen tai pöytäkirjan sähköisesti hyväksyttäväksi.

8. Voit avata tilintarkastajalle pääsyn kirjanpitoosi etäyhteydellä tai esim. yrityskauppatilanteessa antaa pääsyn ostotarkastuksen tekijöille? ✅

= Yrityksen taloushallinto on ammattimaisesti hoidettu ja koko ajan reaaliajassa, mikä antaa luotettavan kuvan toiminnasta ja lisää yhtiö arvoa mm. yrityskauppatilanteessa.

Mikäli nämä asiat eivät ole vielä kunnossa, niin tässä muutama syy miksi muutos kannattaa tehdä:

Aikasi säästyy, kun manuaaliset vaiheet jäävät pois.

Saat relevanttia tietoa nopeasti ja vaivatta yrityksesi talouden sen hetkisestä tilanteesta.

Huhtikuussa 2020 direktiivi sähköisestä laskutuksesta tulee koskemaan kaikkia suomalaisyrityksiä. Muutoksen myötä esimerkiksi sähköpostilla lähetetty lasku ei enää täytä EU:n verkkolaskudirektiivin mukaista määritelmää.

Hoidamme nämä kaikki asiat sinulle kuntoon vaivatta ja nopeasti.

Jätä yhteydenottopyyntö!