Relion referenssit

Kokemuksia yhteistyöstä Relionin kanssa

Olin aloittavana yrittäjänä valitsemassa itselleni taloushallinnon kumppania, joka pystyisi auttamaan yrityksen perustamiseen liittyvissä asioissa sekä ottamaan kokonaisvaltaisesti taloushallintoni hoitoon. Lisäksi tärkeänä valintakriteerinä pidin sitä, että minun on mahdollista kysyä kaikissa itsenäni mietityttävissä asioissa neuvoa ja apua.

 

Aloittaessamme yhteistyön Relionin kanssa kävin yhden kerran paikan päällä heidän toimistollaan, jossa tutustuin kirjanpitäjääni ja kävimme käyttökoulutuksen Netvisoriin. Tämän jälkeen kaikki asiointi on hoitunut näppärästi sähköpostilla tai puhelimitse. Olen ollut todella tyytyväinen saamaani palveluun ja voin suositella Relionin tarjoamaa sähköistä taloushallintoa myös muille yrittäjille.

 

Mari Kilponen

Topakka Emäntä

Koronakriisin iskiessä oli tarve löytää nopea ratkaisu, jolla pystyimme tukemaan yksittäisiä taksiautoilijoita (260 kpl) avustusrahoitusten hakemisessa. Saimme Relionilta selkeät ohjeistukset eri rahoitusmuotoihin sekä ammattitaitoista, nopeaa puhelinpalvelua jäsenillemme, joiden liiketoimintaan koronarajoitukset iskivät kovaa ja joille erilaiset avustushakemukset ja niiden selvittely on vierasta.

Relionin kanssa saimme sovittua toimintaperiaatteet ja he tekivät autoilijoille selkeät ohjeet, joilla yrittäjät itse pystyivät rahoitusta hakemaan. Lisäksi saimme järjestettyä heidän kanssaan usealle päivälle myös puhelinpäivystyksen, jossa autoilijoita neuvottiin ja ohjeistettiin avustusten hakemisessa sekä osalle tehtiin hakemus Relionin toimesta.

 

Palautetta tuli autoilijoita suoraan meille ja he olivat todella tyytyväisiä saamaansa palveluun ja ennen kaikkea siihen, että apuun pystyttiin reagoimaan nopeasti. Relionin kanssa asioista sopiminen on ollut helppoa ja joustavaa. Olemme todella tyytyväisiä Relionilta saamamme palveluun.

Elina Karhula

Vantaan Taksiautoilijat ry

Siirryimme Relionin asiakkaaksi pikavauhtia. Irtisanoimme vanhan sopimuksemme, ja Relion otti saman tien kopin taloushallinnosta. Tilitoimiston vaihtaminen sujui hämmästyttävän kätevästi. Usein pelotellaan, että kyseessä on valtava operaatio, joka vie vähintään vuoden, mutta haltuunotto tapahtui muutamassa päivässä, toiminnan keskeytymättä.

 

Moni yhdistys tekee kirjanpitonsa itse, mutta itse suosittelen ulkoistamaan sen ammattilaiselle ja ottamaan digitaaliset järjestelmät käyttöön. Tilitoimistoa valitessa kannattaa miettiä tarkkaan, mitä yhdistys tarvitsee, ja valita toimija, jolla on kokemusta yhdistyksistä, sillä niiden taloushallinto vaatii omanlaistaan osaamista.

 

Relionissa vaikutuksen on tehnyt ketteryys ja se, että meillä on aina joku keneltä kysyä neuvoa. 

Nyt ehdimme tarkastelemaan kokonaisuutta ja katsomaan eteenpäin.

 

Suvi-Päivikki Hiipakka

Toiminnanjohtaja

Helsingin seudun erilaiset oppijat ry

Olemme aiemmin hoitaneet taloushallinnon vanhalla perinteisellä tavalla. Kuitteja/laskuja toimitettiin tilitoimistoon milloin milläkin tavalla. Omaa aikaa paloi kohtuuttomasti mm. laskujen maksuun verkkopankin kautta.

 

Toiminnan kasvaessa oli aika miettiä prosessia miten talousasiat hoidetaan. Saimme Relionilta apuja automatisointiin ja nykyään kaikki laskut tulevat verkkolaskuina ja niiden hyväksyntä/maksatus onnistuu mobiilisti. Lisäksi autojen taksamittareista päivän ajot siirtyvät suoraan kirjanpitoon. Tämä kaikki on vapauttanut omaa aikaa merkittävästi.

 

Yksi tavoitteemme oli saada automatisoinnilla taloushallinon kuluja alas ja tämä tavoite on toteutunut. Jos itsellä on ollut jotain kysyttävää tai epäselvää, on kirjanpitäjämme vastannut niihin nopealla aikataululla. Olemme olleet todella tyytyväisiä Relionin tarjoamaan palveluun.

 

Petri Huuskonen

Taxijehut Oy, toimitusjohtaja

©2020 by Relion.