Autamme kasvustrategian rakentamisessa

Autamme kasvustrategian rakentamisessa

Terve liiketoiminta perustuu jatkuvaan kasvuun ja kasvavaan kassavirtaan

Me Relionissa haluamme auttaa yrityksiä kasvamaan ja luomaan edellytyksiä kasvulle. Kasvuun tarvitaan kaksi asiaa: oikea suunta ja määrätietoinen eteneminen kohti valittua suuntaa.

Liiketoimintaympäristön alati muuttuessa liiketoimintamallit, teknologiat, asiakaskäyttäytyminen ja palvelut muuttuvat jatkuvasti. Paikalleen jääminen tarkoittaa käytännössä jälkeen jäämistä muista. Pidemmän päälle kilpailuetu karisee ja kilpailijat parantavat asemiaan. Siksi yrityksen olisi syytä päivittää liiketoimintasuunnitelmansa vuosittain ja katsoa vieläkö vanhat olettamukset ja uskomukset pitävät paikkansa.

Me Relionissa näemme monia toimialaoja ja monenlaista kasvua. Kokeneet liiketoiminnan kehittäjämme näkevät nopeasti missä sinun liiketoiminnassasi on potentiaalia ja missä piilee vaaroja. Joskus ulkopuolisen on helpompi tunnistaa nämä kohdat. Strategian kirkastus ei tarkoita tänä päivänä raskaita strategiaprojekteja vaan muutamia keskusteluja avainhenkilöiden kanssa ja ketterää suunnan päivittämistä perustuen ulkoiseen markkinatietoon ja -dataan.

Tyypillinen strategian kirkastus sisältää meillä seuraavat asiat:

Strategian kirkastus – Re-Strategy

 
  • Nopea ja ketterä strategian kirkastus 8 vkossa

  • Markkina-analyysi ja trendit sekä innovaatiot – missä markkinan kasvu tulevaisuudessa, mihin uskomme, mihin asiakkaat uskovat

  • Where to play & how to win valinnat

  • Business malli

  • Roadmap ja strategiakartta

  • Lopputulema:

    • Kirkastettu strategia sisältäen näkemyksen markkinasta, sen synnyttämistä mahdollisuuksista ja yrityksen positioitumisessa markkinassa.

    • Menestystekijät, joihin yrityksen menestys tulee pohjautumaan

    • Liiketoimintamallin kuvaus

    • Implementointisuunnitelma

    • Materiaali, millä strategia voidaan kommunikoida henkilöstölle

  • Toteutus 6-8 vkossa sisältäen noin 6 yhteistä työpalaveria

Suunnan valinnan jälkeen, arvo luodaan toteuttamalla valittu strategia niin hyvin kuin osataan. Yleensä strategia ei ole väärä, mutta sen toimeenpanossa epäonnistutaan. Keskeisessä osassa on aktiivinen myyntityö, koska lukuisat asiakaskeskustelut validoivat valitun strategian ja toisaalta tuloksellinen myynti, varmistaa yrityksen positiivisen kassavirran ja kasvun.

Me Relionissa lähestymme myyntiä numeroiden kautta. Numerot eivät valehtele. Usein myynnin aktiviteettitaso on liian matala. Korjaamalla asiakaskohtaamisten määrän ja laadun saavutetaan yleensä aina myynnin nousu, joka taas johtaa parantuneeseen kannattavuuteen ja parempaan kassatilanteeseen. Jopa pelkästään myynnin avainlukujen esille tuominen paljastaa keskeiset pullonkaulat ja mahdollistaa myynnin johtamisen.

Tyypillinen Relion kasvuohjelma näyttää seuraavanlaiselta:

Kasvuohjelma – Re-Growth

 
  • Nykyisen liiketoiminnan kasvun vauhdittaminen

    • Myynti & markkinointi – myynnin aktivointi (myyntitavat, kanavat, aktiviteettitason nosto, leadien keruu ym.)

    • Hinnoittelu- ja laskutusmallit

    • Business mallin mietintä – lisämyynti, jatkuva laskutus ym.

  • Uuden liiketoimintamahdollisuudet

    • Toimialan innovaatiot ja muutosvoimat

    • Digita

    • Uuden liiketoiminnan suunnittelu ja käynnistystapa

  • Lopputulema:

    • Kasvuohjelma, millä varmistetaan yhtiön vahva kasvu tulevaisuudessa.

    • Ehdotus toimenpiteistä sekä nykyisessä liiketoiminnassa että uusien potentiaalisten liiketoimintamahdollisuuksien käynnistämisessä.

    • Toimenpiteet, jotka kasvuohjelma vaatii

    • Kasvurahoitus

  • Toteutus 6 vkossa sisältäen 6 yhteistä työpalaveria

Palveluiden kartoitusta varten tarjoamme ilmaisen kahden tunnin kartoituksen, jonka pohjalta annamme suositukset etenemiselle.

 

Jätä meille yhteydenottopyyntö, niin olemme sinuun yhteydessä mahdollisimman pian.

©2020 by Relion.